Listing 1 - 10 of 218 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In dit boek vinden pedagogisch medewerkers en hun leidinggevenden inspiratie om in kindercentra aan de slag te gaan met democratisch burgerschap. Laat je niet afschrikken door deze grote term. Die kun je makkelijk vertalen in kleine activiteiten. En ja, democratisch burgerschap is echt wel iets voor jonge kinderen, al was het alleen maar omdat het bij het pedagogisch werk hoort om kinderen te ondersteunen in hun ontwikkeling tot mensen die mee kunnen doen in de samenleving. Wil je aan de slag met democratisch burgerschap? Met de methode van actieonderzoek breng je kleine veranderingen aan in je groep. De methode begint bij jou en je deelt de opbrengsten met je collega’s. Samen creëer je kennis door een actieonderzoeksvraag te formuleren, die vraag uit te proberen in de praktijk en erover te documenteren en te reflecteren. Stap voor stap kun je beginnen met een van de volgende vijf thema’s: * Samen leren over democratie, * Samen diversiteit ontdekken, * Samen verantwoordelijk zijn, * Samen conflicten oplossen, * Samen besluiten nemen. Kinderen leren democratische vaardigheden van volwassenen. Van jou dus. Met dit praktijkboek krijg je zicht op wat je al doet aan democratisch burgerschap en wat je nog kunt ontwikkelen en bijleren. De praktijkvoorbeelden laten bijvoorbeeld zien hoe je dreumesen keuzemogelijkheden kunt bieden, hoe je peuters laat meedenken over spelmateriaal en hoe je bso-kinderen de ruimte biedt om hun bieb een nieuwe look te geven. Denk groot, doe klein!
Kinderopvang ; Nederland --- Sociale opvoeding --- kinderdagverblijven --- Sociale opvoeding ; kinderopvang ; didactiek --- democratisch burgerschap --- actieonderzoeken --- sociale opvoeding --- Educational sciences --- kinderopvang --- burgerschap --- pedagogiek
Choose an application
1. Mondzorg en de samenleving - 2. Ontwikkeling van 'public health' - 3. Gezondheidszorgbeleid - 4. Ontwikkeling van de tandheelkundige zorgverlening - 5. Het veld van mondzorg - 6. Financiering en marketordening - 7. Ontwikkeling van de sociale zorgverzekering -8. Zorgverzekeringswet en AWBZ - 9. Mondzorg in de zorgverzekering - 10. Mondzorg in de AWBZ - 11. De Wet op de beroepen in de individuele gezondheidszorg -12. Patiëntenwetten - 13. Andere wetgeving - 14. Kwaliteit van zorg - 15. Kwaliteitsborging in de mondzorg - 16. Toezicht - 17. Resultaten van mondzorg - 18. Zorg in Europees perspectief - 19. Mondzorg in Europa - 20. Mondzorg in de samenleving - Literatuur
Social problems --- Stomatology --- mondhygiëne --- stomatologie --- sociale opvoeding
Choose an application
sociale opvoeding --- vrede --- conflicten --- #GSDBP --- 37.03 --- 327 --- 301.15
Choose an application
062673.jpg --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- waardenopvoeding --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- ethiek --- normen (technologie) --- emotionele ontwikkeling --- sociale opvoeding --- emotionele opvoeding --- 062674.jpg --- Sociale opvoeding ; kleuters
Choose an application
Choose an application
e huidige maatschappij doet een steeds groter beroep op de onderlinge betrokkenheid van burgers. Echter, deze betrokkenheid is geen vanzelfsprekendheid in een geïndividualiseerde cultuur. Hoe bevorder je maatschappelijke betrokkenheid? Deze vraag vormt het overkoepelende thema van deze bundel. Opvoeden in betrokkenheid laat zien hoe ouders, professionals en kinderen zelf, een belangrijke rol kunnen spelen in de ontwikkeling naar een meer betrokken maatschappij. Het werkverband ‘Burgerschap’ dat bestaat uit promovendi en gepromoveerden, gelieerd aan de Universiteit Utrecht, schreef dit boek. Deze onderzoekers schrijven ieder vanuit een eigen perspectief over de veelvormige relatie tussen opvoeding, onderwijs en burgerschap.
Didactics of social education --- maatschappelijke vorming --- burgerschap --- Burgerschap ; onderwijs --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs --- Vlacc --- Sociale opvoeding ; kleuteronderwijs --- Opvoedkunde --- Burgerschap --- Kritisch denken --- Betrokkenheid --- Burgerzin --- 301.18
Choose an application
Choose an application
Door middel van het kringgesprek kan de school positief bijdragen aan de attitudevorming van het kind. In een open, ontspannen sfeer leren de kinderen hun mening vormen en deze onder woorden brengen. Zo leert het kind zich vrij opstellen ten opzichte van andere meningen en zich in confrontatie met het onderwerp genuanceerd uitdrukken. Het kringgesprek stimuleert persoonlijke betrokkenheid en motivatie. Deze praktijkboeken helpen de leerkrachten van de betreffende klassen het kringgesprek te voeren. Gegroepeerd rond drie hoofdthema's : bewustwording, zelfvertrouwen, en sociale interactie, zijn er voor elke schooldag onderwerpen aangegeven, voorzien van suggesties en aanwijzigingen voor de leerkracht om het kringgesprek goed en doelmatig te laten verlopen
Didactic strategies --- kringgesprekken --- emotionele opvoeding --- sociale opvoeding --- 454.21 --- Basisonderwijs --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Didactische werkvormen --- Kleuteronderwijs --- Kringgesprek --- Onderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Lager onderwijs --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- 433.4 ) Sociale vaardigheden --- 471.43 ) Wereldoriëntatie --- differentiatie --- gevoelens --- kringgesprek --- onderwijsmethode --- 474.2 --- Attitudevorming --- Emotionele opvoeding ; basisonderwijs --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs --- Emotionele opvoeding ; kleuteronderwijs --- Opvoeding --- Sociale opvoeding ; kleuteronderwijs --- 370.030 --- 478.8 --- Emoties : opvoeding --- Kringgesprekken --- Sociale opvoeding: kleuters --- Sociale opvoeding: lagere school --- Klassengesprekken --- Spreken
Choose an application
jeugdliteratuur --- pesten --- 467 --- pesten (ler) --- verhalen ; +9 jaar --- 454.9 --- Pesten; sociale opvoeding; ba.o. --- C3 --- pesterij --- schoolleven --- Fiction --- Jeugdboeken --- Migranten --- Pesten --- Pesten; sociale opvoeding; ba.o --- Kunst en cultuur --- diversiteit --- multiculturele samenleving --- kinder- en jeugdliteratuur
Choose an application
Carol Gray ontwikkelde in 1991 Sociale Verhalen (Social Stories) om kinderen en jongeren met autisme sociale situaties beter te laten begrijpen. In deze veelgeprezen methode worden gebeurtenissen en mogelijke reacties binnen een bepaalde situatie op een duidelijke manier (in een Sociaal Verhaal) uitgelegd. Ouders, leerkrachten en begeleiders passen deze aanpak al vanaf het begin met veel succes toe. Nu, twinig jaar later, heeft Carol haar standaardwerk volledig herzien en uitgebreid. In "Het Grote Sociale Verhalen-boek" vindt u maar liefst 153 voorbeeldverhalen over onderwerpen als school, fouten maken, emoties, feestjes en cadeaus, vriendschap, pesten, het begrijpen van volwassen en veranderingen. Daarnaast legt de auteur u in tien stappen uit hoe u zelf Sociale Verhalen kunt maken. Met deze jubileumuitgave verschijnt "Het Grote Sociale Verhalen-boek" voor het eerst in het Nederlands; als pdf's om uit te printen en als Word-bestand. Hiermee kunt u de voorbeeldverhalen zelf aanpassen - tekstinhoudelijk of door foto's - aan de specifieke situatie van uw kind of leerling. Een geweldig begin om zelf met Sociale Verhalen aan de slag te gaan!
sociale relaties --- sociale opvoeding --- Didactics of social education --- Sociale vaardigheden --- Autisme --- 462.4 --- sociale vaardigheden --- autisme --- kinderen --- communicatie --- 112746.jpg --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs --- Autistische kinderen --- Kinderen --- Communicatie --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Autismespectrumstoornis
Listing 1 - 10 of 218 | << page >> |
Sort by
|